سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره انواع عینک آفتابی

عینک آفتابی


همه چیز درباره انواع عینک آفتابی و آشنایی با عینک آفتابی

استفاده از عینک آفتابی خوب و استاندارد در تمام فصول سال و برای تمام سنین حتی کودکان برای محافظت از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش توصیه می شود. مهم است که یک فریم عینک خوب و استاندارد انتخاب کنید، عدسی (شیشه) عینک آفتابی خود را انتخاب کنید و با توجه به محیطی که در آن هستید از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید. در این مقاله از لوکس گلامور به بررسی انواع عینک آفتابی و نحوه تشخیص لنز خوب می پردازیم. با ما بمان:

 

چرا باید عینک آفتابی بزنیم؟

با توجه به افزایش شدت و مدت قرار گرفتن در معرض نور خورشید در تابستان، نیاز به استفاده از عینک آفتابی دو چندان می شود. در طول روز، عینک آفتابی علاوه بر اینکه با تنظیم نور، دید محیط اطراف را آسان می کند، از آسیب به شبکیه و عدسی چشم نیز عینک آفتابی جلوگیری می کند و در نور شدید باعث می شود چشم دیرتر احساس خستگی کند. از دیگر فواید آن می توان به پیشگیری از آب مروارید، آب مروارید و تغییر در مرکز بینایی اشاره کرد زیرا قرار گرفتن طولانی مدت چشم در معرض نور شدید احتمال آسیب دیدگی چشم را افزایش می دهد.رنگ های تیره و روشن به کار رفته در لنز عینک چه هدفی دارند؟

سایه روشن و تیره در عینک آفتابی، شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که دلیل تیره بودن قسمت شیشه عینک آفتابی چیست؟ رنگ عینک آفتابی طیف وسیعی از روشن تا کاملاً تیره را در بر می گیرد و به چهار گروه زیر طبقه بندی می شود که هر کدام در موقعیت های خاص مورد استفاده قرار می گیرند:

 

در گروه اول رنگ عینک کاملا یکنواخت است و هیچ سایه روشن و تیره ای ندارد. این لنزها برای کاهش یکنواخت شدت نوری که به چشم می رسد کار می کنند. عینک آفتابی

لنزهایی که قسمت بالایی آن تیره تر است و رنگ در پایین لنز روشن تر می شود. این لنزها با در نظر گرفتن این نکته طراحی شده اند که در برخی موارد شدت نور بالای سر بیشتر از سطح زمین است و همچنین قسمت بالایی عینک را تیره تر می کند تا شدت نور در قسمت های بالایی تعدیل شود.

در مجموعه ای از عدسی ها، قسمت های بالایی و پایینی عینک تیره و قسمت میانی روشن است. در برخی موارد مانند ماهیگیری که شدت نور بالای سر و انعکاس نور از سطح زمین یا آب زیاد است، این دو قسمت را تیره و قسمت میانی لیوان را روشن می کنندعینک آفتابی.سطح خارجی برخی از عینک های آفتابی آینه ای یا به اصطلاح جیوه ای است زیرا چنین عدسی هایی طیف وسیعی از اشعه ها از جمله اشعه مادون قرمز را منعکس می کنند و در نتیجه از گرم شدن بیش از حد چشم جلوگیری می کنند